top of page
  • Writer's pictureOfir Cochavi

עובש בחדר הרחצה

עובש בחדר הרחצה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשאיר את הפטריות מחוץ לבית.

ראשית ממה נוצר העובש? העובש הוא פטריה שעל מנת להתפתח צריכה מצע לח. מכאן שלמניעת הצטברות של הפטריה צריך למנוע את הווצרותם של מצעים לחים בחדר הרחצה. כיצד עושים זאת? הנה כמה טיפים שיטפלו בבעיה מן השורש.



1. אוורור: חדר אמבטיה צריך להיות מאוורר. ולכן כבר בשלב התכנון כדאי להכניס בחדרי הרחצה חלונות גדולים בעלי פתיחה גדולה שיכניסו הרבה אוויר לחדר. ניתן להשתמש בחלונות בעלי גימור אטום (חלבי, סבתא וכדומה) על מנת לשמור על הפרטיות.

2. רובה: הרובה הממלאת בין אריחי הקרמיקה גם היא עשויה להוות מצע פוטנציאלי לפטריות. רובה אקרילית היא הפחות מומלצת לשימוש זה ואם כבר החלטתם שזו הדרך אז כדאי להשתמש בתוסף אנטיבקטריאלי שימנע את התפתחות העובש לאורך מספר שנים. רובה אפוקסית יקרה יותר וקשה יותר לישום אך כאשר מיושמת כהלכה, תמנע באופן מוחלט הווצרות פטריות לאורך זמן וגם תעניק לשכבת הקרמיקה איטום מושלם.

3. קירות ותקרה: היום, יש נטיה עיצובית לעשות פחות קרמיקה ויותר קירות בגמר צבע. כבסיס לצבע כדאי להשתמש במערכות על בסיס צמנטי ואת האיטום לישם רק מאחורי אריחי הקרמיקה. מערכת גמר המבוססת על צבע רגיל אינה מומלצת משום שהצבע עצמו מהווה מצע לגידול פטריות. אם החלטתם ללכת על צבע מוטב להשתמש בכזה המכיל תוסף אנטיבקטריאלי. הפתרון טוב ביותר שימנע התפתחות פטריות לאורך זמן הוא שליכט צבעוני, כן, כן, זה המיושם על מבנים רבים כגמר חיצוני. השליכט מגיע בכל צבעי המניפה ובעובי גרעין החל מ 100 שנותן מרקם עדין וחלק ועד ל 350 שיספק מראה מחוספס ומגורען.



4.איטום: האיטום כשלעצמו אינו תורם או מונע את הווצרות העובש. תפקידו של האיטום הוא למנוע ממים ואדי מים הנקווים ונספגים בקירות לעבור לחדרים סמוכים וליצור בהם פגעי רטיבות. בבניה מתקדמת יש לחפות את קירות החדר הרטוב במערכת צמנטית ולישם מאחוריה יריעת Tyvek שתמנע מאדים להכנס אל תוך חלל הקיר והתקרה. את קירות חדר הרחצה המחופים קרמיקה ואת הרצפה יש לאטום כהלכה באמצעות מערכות צמנטיות וביטומניות על מנת למנוע מעבר מים בקירות.



bottom of page